VZDRŽEVANJE ELEKTRIČNEGA KOLESA in KOLESA S STRANI UPORABNIKA

Vzdrževanje s strani uporabnika posameznih delov kolesa je izrednega pomena, saj je s temi dejanji povezana garancija električnega kolesa in kolesa.

PREGLED KOLESA UPORABNIKA PO VSAKI UPORABI:

  • Čiščenje kolesa, mokro čiščenje z biološkim čistilom (pazljivo s curkom pri tečajih gonilke, pest, diskov, da voda ne pride direktno v notranjost), razmaščevanje verižnikov in verige s čopičem, ročno razmaščevanje diskov; po osušitvi in brisanju mazanje verige in verižnikov, zaščita diskov s sprejem za diske (diskov se ne dotikamo!). Čiščenje in mazanje verige in diskov priporočljivo 1 krat mesečno.
  • Kontrola tlaka v pnevmatikah – priporočeni tlak je naveden na strani vsake pnevmatike.
  • Preverite delovanje in obrabo zavor. Preverite obrabo zavornih ploščic. Z rednim pritiskom na ročno zavoro vizualno preverite hod ročice. Hod ročice v območju 1/3 celotnega hoda. S pritiskom na ročico preverite morebitne pojave puščanja hidravlične tekočine na spojih cevi / čeljusti / vzvoda. Če se prikaže nenavadno uhajanje tekočine, se takoj obrnite na pooblaščenega serviserja / prodajalca. Puščanje hidravlične tekočine lahko povzroči nedelovanje zavor. Pregled blazinic V-zavor.
  • Preveriti stanje sprednjega  vzmetenja. Vidni premični del je treba mazati s primernim silikonskim mazivom.
  • Preveriti stanje zadnjega ležišča in ležajev koles s polnim vzmetenjem – celovito vzmetena kolesa zahtevajo kompleksno nego zadnjega blaženja nihanja. Zelo priporočljivo je, da ta postopek prepustite izključno servisnim strokovnjakom. Če imate kolo s polnim vzmetenjem, je priporočljivo, da spremljate, ali vaše vzmetenje deluje pravilno in, če ima pravilen tlak, ki ustreza kolesarjevi teži. Še posebej, če se je pojavi zračnost. Če se v zadnjem delu kolesa s polnim vzmetenjem opazi kakršnakoli zračnost, se nemudoma obrnite na pooblaščenega serviserja. Uporaba kolesa z zagozdenim ležajem lahko povzroči nepopravljivo škodo na okvirju. V takšnem primeru škode, garancija ne krije okvirja kolesa.
  • Stanje naper koles – preverite, če so napere v kolesu normalno zategnjene in niso razrahljane. V primeru razrahljanosti naper je kolo potrebno centrirati z napenjanjem naper.  Če s to nalogo nimate izkušenj, je priporočljivo, da jo prepustite strokovnjakom. Kolo dostavite pooblaščenemu serviserju.
  • V odvisnosti od terena in načina uporabe kolesa, je dobro, da svojo verigo prvič izmerite, potem ko ste prevozili pribl. 500 – 800 kilometrov. Meritev raztegnjenosti verige se opravi z etalonom, kjer je dovoljena deformacija verige 0,5mm. Če je deformacija verige večja, potem lahko to vodi do poškodovanja verige in verižnikov.
  • Stopnja obrabe pletenic. V primeru natrganosti pletenice jo je nemudoma potrebno zamenjati.
  • Zategovanje vseh vijakov na kolesu – steblo, krmilo, ročice zavore, držalo za bidone, vijak stojala za sedež, vijaki zavornih čeljusti, vijaki sprednjega menjalnika in prednji menjalnik, vijaki zadnjega menjalnika – nikoli ne presegajte predlaganih navorov zategovanja, ki je naveden na posameznih sestavnih delih. Sestavni delei in deli iz karbonskega materiala se lahko nepopravljivo poškodujejo. Na razpoke komponent, ki so posledica očitnega pretiranega zategovanja, garancija ne pokriva.
  • Stanje ročice – Posebno pozornost je potrebno imeti glede pritrditve ročice na krmilu. Če ima ročica na krmilu ohlapnost, je le-to potrebno nemudoma fiksirati, saj lahko tudi kratka vožnja s slabo pritrjeno ročico povzroči poškodbo voznika ali poškodbo opreme.
  • Preverjanje stanja zategnjenosti pedala.
  • Pregled ogrodja koles – kontrola razpokljivosti okvirja.
  • Kontrola baterije elektičnih koles. Baterija električnega kolesa je lahko izpostavljena obrabi, kar pomeni, da se njena zmogljivost s časom zmanjšuje. Zagotavljamo, da baterija ohrani 80% svoje prvotne zmogljivosti po 1000 ciklih ali po dveh letih. Elektronski sistem za upravljanje akumulatorja (BMS) skrbi za celice, jih ščiti pred nevarnimi situacijami in zaradi svoje nastavitve zagotavlja pravilno dolgoročno delovanje baterijske celice. Zaščita pred prekomernim tokom, prenapolnjenjem, prekomernim praznjenjem, pregrevanjem in nizko temperaturo se izvaja v BMS.
  • Pravilna uporaba baterije. Baterije uporabljajo natančno zaznavanje stanja napolnjenosti (SOC) v območju od 100% do 0%. Ker na delovanje baterije vplivajo temperature shranjevanja in obratovanja. Baterijski sistem upravljanja skrbi za samodejno umerjanje razpoložljive kapacitete baterije (samodejno prilagajanje napolnjenosti do 10%), torej natančna indikacija. Na voljo je temperaturno območje delovanja (od 10°C do 40°C). Pred kolesarskim izletom je priporočljivo ohraniti baterijo pri sobnih temperaturah, ker zagotavlja optimalno delovanje baterije.
  • Pravilno skladiščenje baterije. Za dolgotrajno shranjevanje je najbolje, da baterijo hranite na hladnem in suhem mestu (približno 15°C) in jo hranite približno na 50% svoje polne zmogljivosti. Priporočena temperatura skladiščenja je od 15°C do 20°C. Če baterije ne uporabljate redno, je zelo priporočljivo, da jo napolnite enkrat na vsake tri mesece.

    V PRIMERIH, DA SE UPORABA IN SKLADIŠČENJE BATERIJE NE OPRAVLJA PO NAVODILIH PROIZVAJALCA, SE IZKLJUČUJE IZ GARANCIJSKEGA POSTOPKA. ZGODOVINA SISTEMA POGONA SE LAHKO UGOTAVLJA S TESTERJEM POGONA!

  • Polnjenje baterije. Oba polnilca (2A, 4A) sta optimizirana za ohranjanje baterije pri najprimernejšem polnjenju. Za dosego normalne življenjske dobe baterije so obvezni polnilci, ki so priloženi ob dobavi kolesa. V primeru, da se z analizatorjem baterij ugotovi, da je baterija bila polnjena z neoriginalnim polnilcem, garancije ni mogoče uveljavljati. Ocenjeni časi polnjenja baterij so navedeni v spodnji tabeli. Polnilci uporabljajo indikacijo stanja napolnjenosti z dvobarvno diodo. Rdeča označuje, da je potrebno napolniti baterijo, zelena pa popolnoma napolnjeno baterijo ali baterijo. Če se pojavi napaka, utripa rdeča dioda. Okvirni časi polnjenja baterije:

TIP BATERIJE:

Čas polnjenja baterije 2 A

Čas polnjenja baterije 4 A

50% -> 100%

0% -> 100%

50% -> 100%

0% -> 100%

300 Wh

~ 4h

~ 5:30h

~ 2:30h

~ 3:30h

400 Wh

~ 5h

~ 7h

~ 3h

~ 4h

500 Wh

~ 5:30h

~ 8:30

~ 3h

~ 4:30h

  • Polnjenje baterije je možno tako znotraj kot zunaj električnega kolesa. Polnilec je namenjen samo v zaprtih prostorih, zato je priporočljivo polniti baterije pri sobni temperaturi. Dovoljeno temperaturno območje za polnjenje je od 15°C do 25°C. Baterijo je mogoče napolniti ne glede na stanje napolnjenosti. Priporočljivo je stalno polnjenje baterije. To podaljša življenjsko dobo. Občasno pa je priporočljivo (vsaj 2-krat na leto) izprazniti baterijo na 0%, da jo umerite.
  • Kontrola dometa. Doseg električnih koles je odvisen od številnih okoliščin: nastavitev stopnje podpore, kolesarjeva vožnja, napor pri pedaliranju, vremenske razmere, profil dviga poti, stanje na cesti, tlak v pnevmatikah, teža kolesarja in prtljage. Za posamezne zmogljivosti akumulatorja je mogoče določiti minimalno območje v hudih pogojih so definirani z največjo porabo energije kolesa. Vrednosti največjega dometa prodajalci največkrat navajajo ob skoraj neresničnih pogojih.
  • Baterija se napaja v stanju spanja. Baterijo priključite na polnilnik, da jo zbudite.
  • Baterije in polnilnika ne izpostavljajte visokim temperaturam, prekomerni vlagi in tekočinam.

VZDRŽEVANJE ELEKTRIČNEGA KOLESA in KOLESA S STRANI POOBLAŠČENEGA SERVISERJA:

Pred vsako kolesarsko sezono priporočamo servis kolesa na pooblaščenem servisu. Niso vse pomanjkljivosti, še posebej skrite, očitne priložnostnim kolesarjem. Zaupajte svojemu servisnemu mestu – prodajalcu. O natančnem načrtu servisa in urniku vzdrževanja kolesa se posvetujte s prodajalcem. Prodajalec Vam bo ob nakupu  kolesa predlagal razpored glede na model vašega kolesa in način uporabe. Za uveljavljanje garancije je potrebno dosledno upoštevanje uporabniških navodil in podpis prevzemnega zapisnika, kjer je stranka seznanjena z uporabo in vzdrževanjem kolesa. Pod nobenim pogojem se ne oddaljujte od informacij, ki so Vam bile podane.

Če se s kolesom vozite bolj intenzivno ali če se s kolesom vozite v neugodnih podnebnih razmerah, na trdem terenu, priporočamo da se servis kolesa opravi 2 x letno in obseg servisnih akcij je v tem primeru detajlnejši.